Want your
own Fotopage?







 
Tutie Dahlia's FotoPage

By: Tutie Dahlia Tajuddin

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Sunday, 18-Oct-2009 15:11 Email | Share | Bookmark
Deko... deko... deko...!

Sekarang ni, saya sedang demam decor, yang juga dikenali sebagai 'deko...deko...deko...!' Hehe...

Saya kini menetap di sebuah rumah sewa yang agak buruk semenjak saya melangkah ke dalamnya beberapa tahun dahulu. Ketika itu, ramai juga yang turut menyewa. Namun, setelah seorang demi seorang meninggalkan rumah ini untuk mendirikan rumahtangga, maka saya dapat lah melihat keadaan rumah ini yang semakin lama, semakin buruk. Adeh... agak sadis di situ

Namun, semenjak beberapa minggu nan lalu, kawan saya telah menguploadkan gambar-gambar di ruang tamu rumahnya. Saya terpukau dengan kekemasan dan kecantikan decor di rumah itu. Yang lebih menekejutkan saya lagi, kawan saya ini adalah seorang lelaki, tinggal bersendirian, dan rumah itu hanyalah rumah sewa! Katanya, "Masa aku nak decor rumah ni, aku tanye tuan umah dulu. Dia kata OK, maka aku pun OK je la. Wahahahahaha," sambil berseloroh.

Tak cukup dengan itu, sebuah majalah IKEA pula dihantar ke rumah saya. Lagi la saya menjadi panas ala-ala Super Saiyan ketika membeleknya. Lantas, saya memulakan aktivitas mendeko rumah sewa saya pada baru-baru ini. Belum banyak yang dideko tetapi adalah sedikit.

Terimalah...


Seekor tikuz telah membuat semua ini di bawah sofa. Saya terpaksa buang sofa busuk itu dan meminta bantuan housemates saya untuk membersihkan tempat ini.


Setelah dikemas dan dideko, maka inilah akibatnya. Cantik tak?


Ini adalah gambar jam di rumah Tok Ngah saya. Saya edit gambar itu menjadi versi hitam putih. Cuci saja untuk saiz 4R dan masukkan ke dalam frame murah itu. Cantik tak?


Selain itu, saya juga menangkap gambar saya sendiri. Itu adalah tangan comel saya yang sedang memegang gitar.


Setelah itu, letakkan sahaja mereka bersebelahan atau side by side agar lebih ceria. Saya letakkan mereka di atas almari buku yang kecil tinggi paras pinggang, di sebelah TV di ruang tamu.

Harga paintings dan gambar-gambar yang lebih kurang berformat begini adalah terlalu mahal harganya ketika saya lihat di sebuah kedai itu! Sebab itu lah saya membuat keputusan untuk menangkap gambar, cuci, dan letak dalam frame sendiri. Anda juga boleh melakukannya. Selamat mencoba!

Sekian, terima kasih kerana sudi menjenguk

HIRE ME TO CAPTURE YOUR MOMENTS


TUT
Hobbyist and Freelance Photographer
Website : http://tutcute.fotopages.com
E-Mail : melompati@yahoo.com
YM! ID : melompati
Cell : 012-6294762


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2008.

ns4008229.ip-198-27-68.net