Tutie Dahlia's FotoPage

By: Tutie Dahlia Tajuddin

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Sunday, 7-Mar-2010 07:16 Email | Share | Bookmark
Huda & Nafik - Day 2

Date : 21st February 2010
Venue : Senawang, N. Sembilan
Event : Bersanding (Reception)

Majlis ini berlangsung pada hari Ahad, yaitu keesokanpaginya setelah hari pernikahan. Ramai juga orang datang. Ye la, takkan tak datang pula?

Okay... mari kita lihat mereka di hari kejadian itu


Penyambut tetamu : Ye, selamat datang wahai hadirin sekalian! Salam 1 Malaysia


Yea nampaknya raja sehari kita telah tiba di kawasan perkarangan rumah baginda permaisuri sehari bertatahkan 'peace' di tangan.


Raja sehari : Sebenarnya, beta tak ingat di manakah lokasi rumah permaisuri beta, wahai datuk mamanda.
Pengapit : Sorry sikit! Aku tanak watak datuk mamanda, ok!
Raja sehari : Ala, sehari je kot?
Pengapit : Ah! tadek! Tadek! Tadek!


Seorang rakyat : Tuanku! Apa khabar, bro?
Raja sehari : Gua steady je beb. Eh, ko tau tak kat mana umah permaisuri beta?
Seorang rakyat : Taktau! Saya datang nak makan je!
Raja sehari : Cis! Bedebah!


Raja sehari : Dinda, setelah 5 purnama, baru la kanda jumpa rumah dinda.
Permaisuri sehari : Takpe. Biar lambat asal selamat.


Pensilat : Hiapppp! Bzzztttt saya lah Ultraman Tiga!
Raja sehari : Wah hebatnye kuasa itu! Terima kasih kerana menghadirkan diri
Pensilat : Sama-sama kasih!


Bonda permaisuri : Ya, salam 1 Malaysia buat anakanda-anakanda bonda!
Saya : Erk... saya photographer mereka. Anakanda-anakanda ada di sebelah kiri puan bonda.
Bonda permaisuri : Oh! Tersilap pula. Haha!


Permaisuri sehari : Kanda, kat mana kanda tempah bunga itu?
Raja sehari : Di kedai bunga, dinda. Tidak mungkin di kedai basikal pula, dinda.


Lelaki bertuksedo : Harap-harap takde orang perasan kita kat sini. Kang abes la kita kena makan. Isk.
Pompan berwedding dress : Aiseh... bahaya ni!


Permaisuri sehari : Kanda, bila kita nak potong kek tu?
Kanda : Jap lagi la.
Mangsa-mangsa itu : TIDAKKKK!


Raja sehari : Kanda tak reti la makan pakai sudu ni...
Permaisuri sehari : Nak suruh dinda suap la tu, kan? Gatai...


Permaisuri sehari : Nah, dinda suap stoberi nih..Dari Cameron Highland tau ni..
Raja sehari : Em, sedap juga. Di mana dinda beli?
Permaisuri sehari : Kan orang dah bagitau tadi? Cheisssssst!


Dayang sehari : Puanku dan tuanku sekalian, kini tibalah masanya untuk anda memotong kek itu.
Permaisuri sehari : Okeh. In a minute.
Raja sehari : Diorang kat belakang ni cite pasal aku ke ni? Ish... musykil ni..


Mangsa-mangsa : Tidakkkk!!!


Dayang sehari : Berjaya juga mangsa-mangsa itu dikerjakan. Hehehe... sekarang ialah waktu mencuci tangan dan menghapuskan bukti.


Dayang sehari : Alamak! Wajahku telah dirakamkan! Sila berhenti!
(kejadian sebenar = dia cakap kat saya 'heyyy tak baik tau ambik gamba orang macam ni! heyyyy tak baik tau' sambil gelak2 dan kejar saya. hihihi... ampun. gurau2 je )


Permaisuri sehari : Siapakah gerangan si kepala botak itu?
Raja sehari : Itulah jemputan VVIP kita, Avatar the Last Windbreaker.
Pengapit permaisuri : Er.... the Last Airbender la tuanku.
Raja sehari : Oh...


Saya : Hey! Kot ye pun jangan la lari laju sangat! Tunggu!
Mereka : Yey yey tak dapat kejar kami! Yey yey!


Mereka : Ala... dia dapat tangkap kita la...
Saya : Hep! Ni sapa suruh posing camni lak ni?
Mereka : Hihihi...


Permaisuri sehari : Kanda posing sorang-sorang kat situ bole tak? Dinda nak gi karaoke jap.
Raja sehari : Adui... tension la kanda camni. Kanda nak ikot korang!


Geng-geng karaoke itu : Tuanku tak boleh ikot kami!
Raja sehari : Tanak dengar itu semua! Beta mau ikot juge!


Raja sehari : Dinda takyah la pegi karok tu.... nak bunga. Romantik tak kanda?
Permaisuri sehari : Awwww so the romantika....


Kekanak : Hiappp!
Mereka : Ala kaco daun btol la ini budak...


Permaisuri sehari : Pssstt.... sok sek sok sek... bla bla bla..
Raja sehari : Apa? Sekarang jugak kanda order!


Raja sehari : Hello? Ya, saya mahu pergi honeymoon di luar negara sekarang juga! Sila hantarkan jet peribadi beta itu ke sini. Pantas ye!
Permaisuri sehari : Ala... orang ajak gi lusa la. Arini mana sempat. Hish...


Bonda permaisuri : Jet peribadi anakanda beta dah tiba blom?
Pengurus Jet : Sudah, Puanku Bonda. Mereka bole bergerak sekarang.
Bonda permaisuri : Okay. Jangan lupa belikan sesuatu untuk beta semasa korang melepak di luar negara itu nanti ye.
Pengurus Jet : Puanku Bonda nak saya belikan apa, ye?
Bonda permaisuri : Fridge magnet. Dua.




Sekian, terima kasih kerana sudi menjenguk

HIRE ME TO CAPTURE YOUR MOMENTS


TUT
Hobbyist and Freelance Photographer
Website : http://tutcute.fotopages.com
E-Mail : melompati@yahoo.com
YM! ID : melompati
Cell : 012-6294762


klang = shah alam = tampin


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net